tisdag 4 februari 2014

Jag har inte kommit igång än, alltså tror jag att jag gör dagen baklänges för att komma igång.

Det betyder att jag åker och handlar nu, istället för i eftermiddag, så är det liksom klart.

Min målsättning den här veckan är att komma igång med redigeringen av Sara, men högre målsättning än så har jag inte.
Komma igång betyder att öppna dokumentet och titta över de tio första kapitlen. Styra upp. Titta på dramaturgin. Blir jag fortfarande glad när jag läser?
Fördjupa. Dra ut på scener. Kanske. Eller troligtvis. Det här är ett helt oredigerat och ofärdig manus så det finns massor att jobba med.
När jag har handlat.

Sedan har jag bråkat lite med min Misses klor, och därför har han gömt sig under sängen igen. Men det kan inte hjälpas, så fort jag känner en spetsig klo så måste jag klippa den. Jag vill aldrig mer behöva åka till veterinären med det. Det vill inte han heller, men knasbollen begriper inte sambandet.
Jag ska köpa extra god kattmat när jag ändå ska till centrum.



1 kommentar:

Ebba Range sa...

Och då kommer Misse att förstå att matte vill hans bästa - de är söte de små liven. Jag kan riktigt se hur han slickar sig för munnen och njuter.